Sponsors

Saturday 14 June 2014

ENGLAND VS ITALY, WORLD CUP

15 jun 2014, Piala Dunia England bertemu dengan Italy adalah satu perlawanan yang dinanti-nantikan oleh peminat-peminat bola sepak. Dua-dua kumpulan adalah hebat dan jaguh bola sepak dunia.

Pemain England yang diturunkan pada masa ini adalah Hart, Johnson, Cahill, Jagielka, Baines, Gerrard, Henderson, Sterling, Rooney, Welbeck dan Sturridge. Manakala pemain simpanan terdiri daripada Wilshere, Lampard, Smailling, Foster, Oxlade-Chamberlain, Jones, Milber, Lambert, Lallana, Barkley, Foster dan Shaw. 

Pemain Italy pula terdiri dari Sirigu, Darmain, Paletta, Barzagli, Chiellini, Pirlo, De Rossi, Verratti, Candreva, Balotelli dan Marchisio. Manakala pemain simpanan Italy terdiri daripada Buffon, De Sciglio, Motta, Abate, Cassano, Cerci, Perin, Aquilani, Immobile, Parolo, Bonucci dan Insigne. 

England mengunakan formasi 4-2-3-1 manakala Italy mengunakan formasi 4-3-3 pada perlawanan kali ini. Perlawanan ini melihatkan kedua-dua team memang sama-sama kuat dan dapat menguasai perlawanan dengan baik. 

Jaringan gol pertama pada minit 35' oleh pemain Italy Claudio Marchisio dimana Pirlo membuat dummy yang cantik dan Marchisio menyudahkannya menjaringkan gol yang pertama pada perlawanan ini. 

Gol kedua dijaringkan oleh Daniel Sturridge pada minit ke 37' dibantu oleh Rooney dan Sturridge mengambil peluang ini dengan jaringan yang cantik. 

Gol ketiga dijaringkan oleh Mario Balotelli pada minit ke 50', Beberapa pertukaran pemain telah dibuat untuk memantapkan lagi pasukan masing-masing.

Masa tambahan 5 minit setelah 90' perlawanan berlangsung. Setiap pasukan masih berusaha keras pada minit-minit yang terakhir untuk mencari kemenangan dalam perlawanan ini. Keputusan muktamad Italy menewaskan England 2-1. Tahniah Italy. 

RAYYAN FOTOSKILL

No comments: